Többcélú Kistérségi Társulás

Menü
 

 
  Városfejlesztés  -  2016. 07. 28. 15:19  -  www.szekesfehervar.hu A cikk KÉPGALÉRIÁT tartalmaz
Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás felújított utascsarnoka
  
 Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás teljesen felújított utascsarnoka, a jegypénztárak is visszaköltöztek az épületbe. Az utascsarnok megnyitásával az új 8 m széles aluljáró teljes szélességében használható az első vágány melletti peronról egy, az utascsarnokból három lépcső vezet az aluljáróba. A szigetperonokhoz két-két lépcső vezet fel az aluljáróból. A liftek is működnek, a nyugati lépcsőkarokon kerékpárfeltoló vályúkat építettek ki.
 Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere elmondta, hogy szerdán egy nagyon fontos naphoz érkezett el a beruházás, mert a vasútállomáson már nem a konténerekben kell az utazáshoz szükséges jegyeket és bérleteket megvásárolni, hiszen a jegypénztár visszaköltözött a felújított várócsarnokba. Mészáros Attila köszönetet mondott a NIF Zrt-nek és a beruházás kivitelezőjének, hogy hamarosan befejeződik a rekonstrukció. "A vasútállomás fejlesztése kiemelkedő jelentőségű Székesfehérvár számára, hiszen fontos tömegközlekedési központ a város a vasút tekintetében, sokan utaznak nemcsak a pihenés, hanem a munka miatt is. Az is öröm, hogy teljes egészében uniós és állami beruházásból valósul meg ez a bruttó negyvenmilliárdos fejlesztés, aminek várjuk a következő szakaszait. Az intermodális csomóponttal pedig tovább fejlődik majd ennek a közlekedési területnek a fejlesztése." - hangsúlyozta Székesfehérvár alpolgármestere. 
A kivitelezés jelenlegi állásáról Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A csarnokban és a peronokon is működik az új utas-tájékoztató rendszer, valamint a vakok és gyengén látók közlekedésének segítésére vezető, illetve veszélyre figyelmeztető vezetősávokat alakítottunk ki. A jövő héten forgalomba helyezik teljes hosszban az új V., VI. és IX: számú vágányokat, a VIII. számú csonkavágányt és a „D” jelű szigetperont, ezt követően már az utazóközönség teljesen birtokba veheti a személyvonatok közlekedéséhez kapcsolódó létesítményeket.” 
A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A fejlesztést 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával az SDD Konzorcium végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben. Az utascsarnok emeletén még dolgozik a kivitelező, így a majdani Kormányablakhoz vezető csarnoklift még nem üzemel.